Man loopt ernstige brandwonden op na explosie gasfles

0
Twee ambulances ter plaatse. Foto: Marcel van Dorst - MaRicMedia

HANK – Een man is zaterdagmiddag ernstig gewond geraakt in zijn schuur aan het Meerkoetpad in Hank. De man was bezig wat vet te verwarmen op de gasfles in zijn schuur achter de woning toen deze ontplofte waarna het vet over zijn lichaam kwam. De man liep hierbij ernstige brandwonden op aan lijf en gezicht.

Foto: Marcel van Dorst – MaRicMedia

Onder de douche
Direct na het ongeval is de man onder de douche gezet om te koelen. Ambulances, brandweer, politie en een traumahelikopter werden gealarmeerd. Die laatste is wel boven de locatie geweest maar hoefde de landing niet in te zetten. De man is per ambulance naar het ziekenhuis overgebracht.

Brandweer
De brandweer was snel ter plaatse en heeft nageblust. Vuur was er niet meer te zien na de explosie van de gasfles. Het incident trok veel bekijks van nieuwsgierige omwonenden.

 

Foto: Marcel van Dorst – MaRicMedia