Vlam slaat in de pan door afleidend telefoontje in Budel

0
Foto: Harm van Leuken / SQ Vision

BUDEL – De brandweer en politie zijn maandag aan het einde van de middag uitgerukt voor een keukenbrand bij een woning aan de Cranendoncklaan in Budel. De bewoner was aan het koken en had diverse pannen op het vuur staan toen hij afgeleid werd door een telefoontje.

Telefoontje
Bekenden van hem hadden problemen in Rotterdam maar doordat meneer zijn pannen vergat had ook hij een probleem, vlam in de pan! De vlammen sloegen in korte tijd de afzuig installatie in en zorgden voor de nodige rookontwikkeling, zowel op de beneden als de bovenverdieping van de woning.

Foto: Harm van Leuken / SQ Vision

Hond
Nadat hij de hulpdiensten had gewaarschuwd heeft hij zichzelf en zijn hond in veiligheid kunnen brengen. De hond was wel erg geschrokken van de paniek die ontstond.
De brandweer had de keukenbrand vrijwel direct onder controle en kon de brand direct doven, hiervoor moest men wel de afzuiginstallatie van de muur slopen en ook de
buizen zijn gedemonteerd.

Salvage
De woning werd door de brandweer goed geventileerd om de stank en rook uit de woning te krijgen. Stichting Salvage zal de schade verder afhandelen, de bewoner verblijft tijdelijk elders.