Gezin onwel door koolmonoxidevergiftiging in Helvoirt

0
Foto: Bart Meesters / Meesters Multimedia

HELVOIRT – In een woning aan de Lindelaan in Helvoirt is zondagmiddag een compleet gezin onwel geworden door koolmonoxidevergiftiging. Rond 12.00 uur voelden eerst de vader en moeder van het gezin zich niet lekker en daarna werden ook de kinderen onwel. Waarschijnlijk was een defecte kachel of geiser de bron van de vrijgekomen koolmonoxide. De vier zijn met ambulances overgebracht naar een ziekenhuis en zijn buiten levensgevaar.

Foto: Bart Meesters / Meesters Multimedia

Sluipmoordenaar
Koolmonoxide staat bekend als gevaarlijke sluipmoordenaar. Je ruikt of voelt niet dat je het inademt en toch kun je er al snel bewusteloos door raken en overlijden. De brandweer adviseert iedereen dan ook niet alleen een rook- maar ook een koolmonoxidemelder aan te schaffen. Voor een optimale en snelle detectie dient het apparaat in tegenstelling tot een rookmelder laag boven de grond te worden geplaatst.

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”1663″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”1″ thumbnail_width=”120″ thumbnail_height=”80″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”20″ number_of_columns=”4″ ajax_pagination=”0″ show_all_in_lightbox=”0″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Diavoorstelling tonen]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

Foto’s: Bart Meesters / Meesters Multimedia